2013. február 20., szerda

Ha az esküvői fotós babafotózásra adja a fejét...



Nemrég arra a döntésre jutottam, hogy bővítem a portfóliómat, és a jövőben nem csak esküvői fotózással fogok majd foglalkozni. Persze az egyik legfontosabb ok, amiért szeretem ezt a munkát csinálni az, hogy jól esik örömteli pillanatokat megörökíteni, amelyekre hosszú évek múlva a családok boldogan emlékeznek majd vissza a képeket nézegetve. Az esküvők megörökítését nem is hagyom abba, viszont éppen ezért új témába vágok bele: babafotózást is vállalni fogok.
Persze sokan mondhatják, hogy ezt igazán jól talán csak nők tudják csinálni, akikben ott bujkál, dolgozik az anyai ösztön, de én biztos vagyok benne, hogy férfi létemre is évezni fogom ezt és éppen ezért jól is fogom végezni. Már csak azért is, mert a fotózás mellett gyermekvédőként dolgozom, sokat vagyok gyerekekkel és nagyon szeretek velük foglalkozni. A fotós pedig akár férfi, akár nő, ha szereti a gyerekeket és jól érti a szakmáját, ugyanúgy képes elkapni a lehető legszebb pillanatokat, olyan képeket készíteni, amelyek egy életen át képesek jó emlékeket felidézni a családban.
Magam is egyre közelebb kerülök a családalapításhoz, néhány éven belül gyermeket szeretnék, hiszen lassan a harmincas éveimbe lépek, ezért is kezdett el foglalkoztatni a gondolat, hogy babákat fotózzak. Hiszen egy nap én magam is azt szeretném, hogy gyerekeimmel, feleségemmel végiglapozhassunk egy emlékekkel teli családi fényképalbumot.
Emellett természetesen szakmai kihívásról is szó van a részemről – az esküvők megörökítése értelemszerűen meglehetősen más látásmódot kíván meg a fotóstól, mint a babaképek készítése, új fogásokat kell megtanulni ahhoz, hogy az ember képes legyen száz százalékosan elvégezni a feladatát. Egy jó fotós pedig sohasem rest új dolgokat tanulni, fejleszteni önmagát a szakmája területén – én pedig mindazt, amit eddig megtanultam, szeretném bevonni ebbe az új, minden bizonnyal kihívásokat tartogató munkakörbe. A lényeg abban rejlik, hogy mindig a lehető legjobban „jelen legyek”, miközben természetesen a fotóalanyra koncentrálok. Valószínűnek tartom, hogy számos hogy sok kihívással kell még szembenéznem, de várakozással és örömmel tekintek elébük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése